Pagina's

04 februari 2015

Expecting and Just Arrived: Stijn

Eindelijk na heel lang wachten op een klein, groot wondertje was het zover voor dit lieve stel; ze waren in verwachting! En wat gunde ik dit hun! Baby spulletjes werden gekocht, de baby kamer werd ingericht en de buik van de mama-to-be werdt boller en boller. Hier groeide een heel speciaal jongetje. Tijdens de twintig weken echo werd een kleine hart afwijking gevonden. Schrikken, maar gelukkig zou het operatief goed te behandelen zijn na de geboorte. Vlak voor de geboorte mocht ik naar Zwolle de zwangere mama en haar man (mijn schoonzus en zwager) te fotograferen. Want vrij snel daarna werd Stijn al geboren, te vroeg! Gelukkig was hij al een beste kerel, de grootste van de neonatologie afdeling. Stijn bleek het syndroom van Down te hebben. De trots en het geluksgevoel van de ouders was er niet minder om. Veel zorgen dat wel, want de maanden daarna waren veel in het ziekenhuis. Goede en slechte dagen, maar wat een vechter. Ook nu ligt hij in het ziekenhuis en krabbelt langzaam omhoog, herstellend van zijn hart operatie. Ik ben trots op dat stoere mannetje en ik heb veel respect en bewondering zijn papa en mama! Go Stijn, je bent een topper!